pas artical

חדשות ספורט הנכים

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

גאווה עיוורת

3 מרץ

לפני כשלושה שבועות ניצח זהר שרון, נכה צה"ל, את אליפות העולם בגולף שהתקיימה בקנדה ובה השתתפו 11 מדינות מרחבי העולם. זהר שרון (59) איבד את מאור עניו בשנת 1976 במהלך שירותו הצבאי והוא העיוור הראשון בעולם שזוכה בפעם הרביעית באליפות העולם בגולף עיוורים.

זהר משחק גולף מגיל חמישים ולאחר ששיחק מספר פעמים במסלול בקיסריה התאהב בספורט האצילי. שנה בלבד לאחר שהחל לשחק זכה באליפות העולם הראשונה שלו. "ללא הסיוע שלארגון נכי צה"ל לא הייתי זוכה כלל באליפות", מודה זהר. " הארגון מקפיד לשלוח אותי עוד בטרם תחילת המשחקים על מנת שאכיר את המסלולים אתרגל לאווירה הספורטיבית" מוסיף שרון.

בינואר 2007 היה חבר בנבחרת ישראל למשחקי "המכביה הפן אמריקאים" שהתקיימו בבואנוס איירס (משחקים בהם נוטלות חלק משלחות של ספורטאים יהודים – לא נכים- מכל דרום אמריקה והעולם – כ-5,000 ספורטאים). הוא התחרה שם בקטגורית ה 'סניורים' מעל גיל 50 וזכה במדליית הארד

עד היום ניצח זהר ארבע אליפויות עולם ובכך הוא למעשה העיוור היחיד בעולם שזכה בארבע אליפויות. בשנת 2014 מתכוון זהר לשחק באליפות העולם שתתקיים בסידני בשנת 2014. "אם ארגון נכי צה"ל יעמד לצידי אני בטוח שאצליח גם בתחרות זו להביא את האליפות".

בטרם שיחק גולף עסק זהר שרון ברפואה סינית וציור אך מאז נדבק בחיידק הגולף לא עוסק בדבר מלבד הספורט והוא מתאמן כעשר שעות ביום בכל יום מלבד שבת.

"בשנים האחרונות למדתי שצריך יותר שכל מאשר כוח וזה נכון לכל תחום בחיים ושצריך לחיות את ההווה, לא את העבר ולא את העתיד. אין מה לחשוב איך הייתה החבטה של אתמול, חשוב מה קורה עכשיו על המגרש. וכמובן שהגולף מחנך לכבד את הזולת", מסכם שרון.

"זהר הוא ההוכחה לכוחה של הרוח על הגוף. בהישגיו הוא נותן השראה לכל ומוכיח כי אין דבר העומד בפני הרצון", אומר חיים בר, יו"ר ארגון נכי צה"ל.

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

שמואל ברקאי 49, אפקה, (בית הלוחם) תל־אביב , ת.ד. 39262
03-6461600
03-6421316