Halochem 294Digital

תשפ״ג 2023 יולי-אוגוסט הלוחם | 34 נגישות ורגישות | הלוחם יובל וגנר מייסד ונשיא עמותת נגישות ישראל, נכה צה"ל, טייס בדרגת סא"ל, נפצע בתאונת אימונים www.aisrael.org תלונות נגישות כל אחד ואחת יכולים לסייע בקידום הנגישות. נתקלתם בבעיית נגישות, צלמו, ופשוט כנסו לאתר נגישות ישראל www.aisrael.org ומלאו את טופס תלונות נגישות ואנו נטפל. יחד ננגיש את ישראל. מפה לשם לטוס או סתם לתפוס מונית קצת יותר קשה לאנשים עם מוגבלות רמפה המתאימה לכיסא גלגלים ועם מספיק מקום להסיע אדם היושב בכיסא גלגלים. לצערנו הרב, האמורות לייצר מלאי זמין של 2014- למרות תקנות מ אלף מוניות נגישות בישראל, בפועל יש רק בודדות ורובן אינן זמינות עקב מחויבות לקווים פרטיים או אחוז. גם 300 שהן גובות תעריפים מופקעים של נוסעים ונוסעות עם מוגבלות בהליכה או עיוורים ועיוורות עם כלב נחייה, היכולים לנסוע במוניות רגילות, מתלוננים שנהגים אינם רוצים להסיע אותם או דורשים מחיר מופקע. משרד התחבורה מודע לבעיה ומזה שנים שוקד על פתרון, אך אין אכיפה, אין מוניות, ואין תקנות חדשות. ארגוני הנכים בישראל פועלים מול משרד התחבורה, אבל אין תוצאות ואין התקדמות. חייבים מוניות נגישות במחיר שוויוני בכל הארץ. טיול נגיש בפארק הירדן לאחרונה שדרגה קרן קיימת לישראל את הנגישות בפארק הירדן בצפון הכנרת. הפארק גדול ומקסים, בצד המזרחי של הירדן, ויש בו צמחיית סבך, עופות רבים, צבים ודגים. בפארקמתקני נופש ולינה, מסלולי טיול, אתר טחנות קמח עתיק ובו אמות מים ובריכות, אתר ארכיאולוגי - תל בית צידה, מדשאות, שולחנות פיקניק, פינות חמד לאורך פלגי הירדן, ברזיות מים, מתקני שעשועים לילדים, מזנונים ושירותים ציבוריים ומוקדי עניין המופעלים גם בחושך: עצים מדברים, גחליליות ומים הניתזים מלמעלה. במעיין עין משפע יש חניות נכים, אזור פיקניק עם שולחן נגיש, שביל נגיש ברמה של הידוק ואבני צד עם ספסלים לצד השביל המגיע עד המים. באתר כקילומטר וחצי שבילים נגישים המתחברים זה לזה. במתחם חדרי האירוח, באזור האמפי, בחניון הלילה, במתחם הבריכות ובטחנת הקמח הונגשו חניות ושבילים. לרשום ביישומון ווייז פארק הירדן. תעופה נגישה אנו בשיא עונת הנסיעות, קיץ וחגים. אבל בעבור רבים התעופה אינה נגישה בכלל. דמיינו לעצמכם מטוס ללא שירותי נכים נגישים, וכדי להגיע למושב במטוס צריך צוות מיוחד שירים אתכם וישים אתכם בכיסא צר, כזה שעובר בין הכיסאות, ואז יקשרו אתכם לכיסא ממנו לא תזוזו לכל אורך הטיסה. תארו לכם שמשום שאין שירותי נכים במטוס, נוסעים עם מוגבלות בניידות צריכים לצום לפני טיסות. המצב פשוט בלתי נסבל. תחום הנגישות בתעופה לא התפתח ולא התקדם שנים רבות והוא קריטי ליכולת של אנשים עם מוגבלויות לטוס. את הכללים קובעים שני ארגוני תעופה, אחד כפוף למשרד התחבורה האמריקאי והשני לאירופי. ארגוני נכים בעולם, ובכללם נגישות ישראל, פועלים כדי לשפר כמה גורמים: נגישות בטרמינלים וסיוע לנוסעים עם מוגבלות בהליך הכניסה לטרמינל עד הישיבה במטוס; פתרונות גישה למושב במטוס ללא מעבר דרך כיסא מעבר או טיסה בכיסא הגלגלים האישי; שירותי נכים גדולים ושימושיים במטוסים רחבים וצרים ושמירה על כיסאות גלגלים וקלנועיות בעת האחסון בבטן המטוס עד ליעד. בימים אלו, לאחר שנים רבות, התפרסמו בארצות הברית תקנות חדשות שישפרו את המצב. הוחלט שבעוד שלוש שנים כל מטוס נוסעים צר עם מעבר אחד באמצע יהיה מחויב לשירותי נכים מוגדלים ולכיסא מעבר משופר. חדשות חיוביות אבל אינן מספיקות. חייבים לפעול לתעופה נגישה באופן מלא. גם לנכים מגיע לטוס. מוניות או לא להיות מונית נגישה היא קריטית לאנשים עם מוגבלות שאין בבעלותם רכב והם תלויים בתחבורה ציבורית. נכון להיום, רכבות ואוטובוסים עירוניים נגישים באופן כמעט מלא. אבל מוניות נגישות הן חשובות כאחד מפתרונות התחבורה. מונית נגישה היא מונית עם צילום: נגישות ישראל פארק הירדן.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjA0NTc0